IL

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Folk undrar varför?

Av I L - 12 december 2010 14:07

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Det är verkligen jätte tragiskt att det finns så hjärntvättade människor! Det är jätte bra att folk har en tro och jag respekterar alla, oavsätt vad de har för tro. Men när det går överstyr kan jag inte låta bli att tycka synd om folk som är så pass hjärntvättade att de är villiga att dö och för ingen nytta!


Just nu har jag hakat upp mig på han som sprängde sig själv igår i Stockholm, SUCK! Tur i oturen var det iaf eftersom han inte hann till Drottning gatan. Det är illa som det är men det kunde ha slutat mycket värre. Men helt ärligt talat FY FAAAN! Jag kan inte fatta att man har ett SÅ tråkigt liv och att man inte värderar sitt liv mer en så! Läste snubbens självmordsbev på aftonbladets hemsida, det är så tragiskt. Kan inte fatta att man orkar bry sig så mycket om en målning. En sak är väll att ogilla det men att döda sig själv och vilja döda andra som inte har ett skit med det att göra är patetiskt! Killen borde skaffat sig en hobby utan tvekan! Brevet är patetiskt och hela händelsen är tragisk.


Vår statsminister Fredrik Reinfeldt sa idag i en presskonferens något liknande som, många undrar säkert varför?! Det gör inte jag. Min teori är att snubben inte har något liv! Han är hjärntvättad och uttråkad och så var det med det. Jävligt självisk för den delen också som inte tänkte på sin familj som skall leva sina liv utan honom. Detta är jätte tragiskt!

 
 
Anita

Anita

12 december 2010 19:14

Kan bara hålla med om det du skriver. Det är så tragiskt.

http://anitas.bloggplatsen.se

I L

12 december 2010 21:50

Verkligen tragiskt :(

 
R

R

12 december 2010 20:43

Dom får 100 oskulder när dom kommer till paradiset, så säger Allah! Därför kan dom göra så..

Men det är så galet och skrattretande!

http://ruby.bloggplatsen.se

I L

12 december 2010 21:50

Ja, hehehe visst är det skrattretande och tragiskt! :-/

 
Faktamannen

Faktamannen

13 december 2010 01:53

Visst är händelsen mycket tragisk. Men har du funderat på att många människor med t ex en tro som den killen hade, växer upp med denna tro som den enda sanningen? Enligt dem är det vi som är patetiska och skrattretande. Jag tycker absolut inte att det han gjorde var rätt på något vis, men det kan vara lätt för oss att säga att de inte borde bry sig om en liten målning, som enligt oss inte har något värde. Hjärntvätt kan man kanske kalla det och vems fel är det? Vi i Västvärlden är ju knappast oskyldiga vad gäller att döda folk i religionens namn och vi har långt många fler liv på våra samveten än t ex muslimerna. Vad tror du att muslimerna i Afghanistan tycker om soldaterna som är där och trakasserar dem utan anledning? Att de är hjärntvättade och borde skaffa sig en hobby kanske?

http://faktamannen.bloggplatsen.se

I L

13 december 2010 12:55

Hjärntvätteri är föräldrars fel! (oavsätt religion) För det finns extremister i alla religioner. Men när det gäller historia så är du helt ute och cycklar, ALLA länder "folk" har smutsfläckar mer eller mindre. Men skit samma det hör inte till det här. Mitt inlägg handlar om han som sprände sig! Sverige har inget i Afganistan att göra MEN det finns en anledning till allt vare sig den är bra eller dålig och sist men inte minst JA, jag tycker hjärntvättade människor ska söka hjälp så de kan njuta utav livet och sedan skaffa sig en hobby. Det skulle inte vara helt fel faktiskt och detta är MIN åsikt! ;)

 
sus

sus

13 december 2010 05:14

Håller med, det är tragiskt, men dessvärre inte helt oväntat. Jag är inte förvånade, tyvärr -Att detta hände :(

http://htpp://dusisus.bloggplatsen.se

I L

13 december 2010 12:47

Jag är nog det, lever i min egen bubbla :-/ Så det är nog dax för mig att vakna och nu kan vi bara vänta på nästa. Förhoppningsvis så blir det inget nästa men nu skulle inte det förvåna mig :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I L - 20 januari 2011 21:33

Jag har bestämt mig för att börja blogga på blogspot så från och med nu hittar ni mig på http://il85.blogspot.com   Ni är jätte välkomna att kika in. Massor med nya fuktioner och jag jobbar på designen men hoppas ni fortsätter läsa där! Puss och ...

Av I L - 16 januari 2011 22:58

Kan du ladda upp bilder?! Det kan inte jag :-/

Av I L - 16 januari 2011 01:37

Hallå ;) Ord kan inte beskriva hur lycklig jag är och vilken underbar dag det varit idag (eller igår, eftersom klockan är efter 00.00) Men jag skriver i idag form eftersom jag inte lagt mig en ;). Min bästa vän och min fyrbenta bästis har varit här...

Av I L - 14 januari 2011 19:55

Snacka om min otursvecka. Det enda som var viktigt för mig och som jag sätt fram emot sket sig, varför??!! Jo, för jag åkte på något mindre kul och blev sjuk!!! Jag ska inte skriva om snuskigheterna. Febern däremot kan jag skriva om. Känns som om man...

Av I L - 9 januari 2011 10:56

Det är dax för en ny väska. Nytt år = ny väska ;) Självklart vill jag ha alla tre men det finns en begränsning med allt, tycker min man hehe.. Frågan är bara vilken. Så vad tycker du? Vilken tycker du är finast av dessa tre väskor?   1. LV - Ne...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards