IL

Alla inlägg den 13 december 2010

Av I L - 13 december 2010 16:59

Pole dancing blir bara större och större. Det pratas mycket om det just nu. Vissa tycker att det är en sport och andra inte. Oavsätt vilket tycker jag dom är grymma! Duncan West är lätt min favorit iaf ;)


Vad tycker du är det en sport eller inte?

 

Av I L - 13 december 2010 13:48

För att ha fina, friska tänder måste du sköta dem. Man borstar tänderna dagligen och går till tandläkaren. Samma sak gäller naglar. Daglig hemma vård kommer göra susen. Här är lite tips och råd hur du kan få dina naglar och händer att se fina ut.


  • Använd nagelbandskräm, olja och handkräm dagligen.
  • Använd alltid handskar vid trägårds- hushållsarbete och diskning.
  • Använd inte naglarna som skohorn.
  • Använd knogarna till alla typer av tryck knappar.
  • Använd kniv eller sax till att öppna paket och läskburkar.
  • Peta inte under naglarna med vassa föremål.

 

Tänk på dina naglar som juveler, använd inte dom som verktyg helt enkelt :)

Detta gäller även killar/män! ;) Vissa tjejer brukar säga, -jag blir kär i en killes ögon! Inte jag, det första jag kollar på är händerna och de säger allt om ens personlighet! Vare sig du är kille eller tjej ;-D

 


Dessa produkter tycker jag man behöver för att få ut det ultimata resultatet. Längst upp ser du en nagelborste. Varför behöver man den. Jo för att man har som små sugproppar som håller fast nagelplattan och nagelbädden. Petar man med vassa föremål under naglarna kan dom släppa. Nagelbandskräm och Olja. De jag tycker är toppen är CND's Aha cuticle Eraser och SolarOil. Dom funkar som Shampoo och Balsam för naglarna. Nagelbandskrämen tar bort de döda hudcellerna på nagelplattan och njukar upp dina nagelband. Oljan är en blandning av tre oljor, jojoba olja, sötmandel olja, rishölje olja och vitamin E. Denna olja är djupt penetrerande. Den vårdar och gör nageln flexibel. Olja är ett måste för naturlig nagel och även om du har konstmaterial på naglarna. En bra nagelfil, som är för naturlig nagel. CND har två som jag tycker är toppen. Kanga board som är med på bilden och Koala buffer. Sen finns det en produkt som heter Rejuvenator (den är inget måste) men väldigt bra att ha OM du har sår runt nagelbanden. Den påskyndar hudens förmåga att läka skadad hud. Sist men inte minst ett bra över och underlack! Det finns en hel djungel där ute och om du är ute efter ett underlack som stärker dina naglar är det viktigt att det inte innehåller formaldehyd. Just av den anledningen att det gör dina naglar hårda och så spricker dom. CND's underlack heter Stickey, Toughen up och Ridge out och överlacken heter, Super shiney, Speedey, Air Dry och Super Matte. Underlacken motverkar missfärgning av naturlig nagel och ökar nagellackets vidhäftningsförmåga. Vissa stärker, fyller ut ojämnheter och räflor på nageln. Överlacken har också olika funktioner. Vissa gör naglarna hög blanka eller matta. Andra  gör så att lacket torkar fortare. Så det är bara välja och vraka efter ditt behov. Då har jag nog fått med allt som är med på bilden :) Har du frågor så fråga gärna, jag delar mer en gärna med mig det som jag fått lära mig :)


Ha en fin dag! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards