IL

Alla inlägg den 8 december 2010

Av I L - 8 december 2010 20:36

Nu har jag kommit på något vettigt att skriva om :) och det är inget mindre en om plastikkirurgi. Jag är väldigt fascinerad av det och perfektion. För cirka ett och ett halvt år sen så bestämde jag mig för att operera mig. Jag hade länge velat göra det men ett tag ville jag få barn först men insåg snabbt att jag lever i nuet så jag bokade tid hos Dr. Gabriella Sellman (plastikkirurggruppen). Jag var på två konsultationer och det kändes ok. De ringde in mig och frågade om jag kunde komma in tidigare, vilket jag gjorde. Endå va hon sen och jag fick vänta i en timme. När hon kom in för att rita upp allt så var hon helt förvirrad, jag fick träffa narkosläkarna och innan jag skulle gå in i salen säger hon -Jag kan inte garantera att det blir som du vill. HALLÅ i hela huvet, VA??!! Men det var inte läge att ångra sig och jag hade fått lugnande så jag tänkte att hon vet väll vad hon gör. Det är ju endå en bra kirurg. Jag ska försöka förkorta det hela. Innan jag skulle åka hem träffade jag Dr. Gabriella då säger hon framför min man -Det vart precis som du ville ha det. Men när jag kom hem och såg resultatet kunde jag inte sluta gråta i en veckas tid. Det såg fördjävligt ut och på återbesöket sa hon - Det där ser ju bra ut. EH NEJ det gör det inte alls. Eftersom jag tappade förtroendet för henne så tog jag kontakt med andra kliniker och efter mycket forskande om olika kirurger åkte jag till Uppsala Art Clinic och träffade Dr. Anders Liss. Gud vilken underbar människa, han kan trolla :-D. Visade samma bild till honom som till henne och han hjälpte mig. Nu har jag fått det resultat jag velat ha och äntligen är jag lycklig. Så här i efter hand ångrar jag självklart att jag inte gick till honom först men det är lätt att vara efterklok.


Lite tips och råd.

  • Gå till olika kirurger på konsultation. Det som känns rätt för mig kanske inte känns rätt för dig. Alla vi är olika och det underlättar om man har en bra personkemi med kirurgen.
  • Lyssna alltid på dina instinkter. Känns det fel backa (det gjorde inte jag, envis som man är och se hur det gick.)
  • Kontakta http://www.hsan.se/swe/kontakt.asp HSAN (Hälsa och Sjukvårdens Ansvarsnämnd) Där kan du kolla upp anmärkningar. Dom är jätte trevliga och hjälpsamma!
  • Ta med dig bild/er.
  • Läs på forum. Men observera att de tjejer som sitter där inte är kirurger. Dom vill gärna kunna allt men missupfatta inte det finns tjejer som kan hjälpa. Fast ta det med en nypa salt :).

Jag är ingen expert men det är något att tänka på iaf. För det jag gick igenom kännslomässigt önskar jag ingen. Men nu är det bra och det tackar jag för :-D


Nu säger jag God natt!!! :) 

Av I L - 8 december 2010 18:50

Tack min älskade Frida som har hjälpt mig med bloggen!!! Du är underbar <3


Ja idag har det inte hänt så mycket, karln är sjuk och ska jag vara ärlig börjar jag känna mig risig MEN det tänker jag inte erkänna. Vill inte vara sjuk. Så jag tänker inte bli det häller! Tittar man ut så är det underbart men att gå ut är mindre roligt för det sticker i ansiktet av kylan. Men för första gången i mitt liv uppskattar jag vintern och jag tänker njuta av den varje dag. Visst saknar man sommaren men vad gör det. Tiden går så fort endå och snart är det sommar igen. Nu ska jag ut med hundarna i kylan. Hörs imorgon då jag har något vettigt att skriva :)


Ha en super fin kväll!!! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards