IL

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Det gick fort

Av I L - 26 december 2010 00:17

Det är lätt att lova saker. Ja, jag sattes ganska fort på en prövning, det gick ganska bra faktiskt ;) Haha.. eller..

Så här är det, finns en kille som också bloggar på bloggplatsen. Han är såååå negativ. Klagar på att han är si och så ingen tjej vill ha han. Jätte många skriver till honom och försöker peppa, ge tips osv. Men han läggar inte märket till att folk som inte ens känner han tar sig tid att skriva till han och bryr sig.

Jag frågade honom vad det är han är missnöjd med. Då svarar han

-Jag är spinkig samtidigt tjock , finnar och allmänt tråkig.

Hmm hur kan man vara spinkig och tjock samtidigt. Jag fattar noll?! Kanske någon som kan förklara det för mig. Så för att vara snäll försökte jag förklara att har man acne så kan man få hjälp hos en huddoktor och som svar får jag. 

-Men gud det finns ingen medicin mot finnar för det är ingen sjukdom det är bara något som vissa människor får och det går inte bort bara så där! LESS
EH okej. Ja, jag höll på att bli arg på han men snabbt kom jag på mig och istället för att bli arg började jag skratta. Det är synd om killen, kan inte göra annat en tycka synd om han. Men det går inte att ändra världen och man kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp så jag lägger ner. Det tragiska var bara att han sa

-jag tänker inte börja operera mig bara för att bli accepterad.

MEN hallå i hela huvet, vem har sagt att han skall det. För det första så lever vi i 2000talet. Vi har möjligheter till allt. Äta nyttigt eller onyttigt, träna eller inte, kroppen är helt fantastisk. Man kan välja och vraka det finns så många stilar. Ja det är bara ens fantasi som kan stoppa en. Tänk för att man tom kan operera sig. Jag är FÖR operationer! Jag tycker det är underbart att det alternativet finns och FAKTUM är att man måste inte vara nöjd med saker som dom är. Det är väll underbart att man kan förbättra saker på dig själv om man nu väljer att ta till operationer eller inte. Det är helt okej och folk måste börja fatta att vissa som (JAG) opererar mig inte för någon annans skull utan för min egen skull (mitt ego) och det är inget fel! Alla har olika mål eller ideal och man måste respektera varandras tycken oavsätt vad det är och det är underbart att möjligheterna finns.

Men nu kom jag av mig. Det jag egentligen började skriva om är att acne visst är en sjukdom, det är en hudsjukdom som går att bota. Finns olika medeciner. Vissa är starkare en andra och har man grova hudproblem så behöver man inte gå runt med det och må dåligt. Kontaktar man en hudläkare så kan man få hjälp. Finns jätte mycket info om acne. Hittade en sida där dom beskriver ganska bra: http://www.akneakuten.se/vad.html finns som sagt mer info. Google är grymt hehe ;)


Nä nu var det nog om det här, jag ska sova nu. Vilket jag borde gjort för längesen.. Jag hör hur carpe diem ropar efter mig eller är det karln som snarkar ;) Hoppas ni alla sover gott.. Godnatt igen! <3

 
 
bondbruden

bondbruden

26 december 2010 07:30

Bra där, man ska bara göra det som känns bra och rent ut sagt "skita" i vad andra tycker....
Kram

http://www.kroppsfighter.blogspot.com

I L

26 december 2010 11:12

Kan inte göra annat en att hålla med :) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av I L - 20 januari 2011 21:33

Jag har bestämt mig för att börja blogga på blogspot så från och med nu hittar ni mig på http://il85.blogspot.com   Ni är jätte välkomna att kika in. Massor med nya fuktioner och jag jobbar på designen men hoppas ni fortsätter läsa där! Puss och ...

Av I L - 16 januari 2011 22:58

Kan du ladda upp bilder?! Det kan inte jag :-/

Av I L - 16 januari 2011 01:37

Hallå ;) Ord kan inte beskriva hur lycklig jag är och vilken underbar dag det varit idag (eller igår, eftersom klockan är efter 00.00) Men jag skriver i idag form eftersom jag inte lagt mig en ;). Min bästa vän och min fyrbenta bästis har varit här...

Av I L - 14 januari 2011 19:55

Snacka om min otursvecka. Det enda som var viktigt för mig och som jag sätt fram emot sket sig, varför??!! Jo, för jag åkte på något mindre kul och blev sjuk!!! Jag ska inte skriva om snuskigheterna. Febern däremot kan jag skriva om. Känns som om man...

Av I L - 9 januari 2011 10:56

Det är dax för en ny väska. Nytt år = ny väska ;) Självklart vill jag ha alla tre men det finns en begränsning med allt, tycker min man hehe.. Frågan är bara vilken. Så vad tycker du? Vilken tycker du är finast av dessa tre väskor?   1. LV - Ne...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards