IL

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av I L - 7 januari 2011 12:52

Såg reklam om Operation Smile. Tycker det är underbart att barnen får hjälp. Så nu har jag skänkt lite pengar till dem och kommer fortsätta med det. Man kan verkligen se lyckan i deras ögon efter operationen.


  


Jag har frågat runt en del eftersom jag är nyfiken på varför vissa föds med det. Men inte fått något svart. På operation smile´s hemsida finns det massa info och jag där kan man läsa sig till varför.


Läpp-, käk och gomspalt utvecklas tidigt under fosterstadiet och de vet fortfarande inte exakt vad orsaken är. Forskningsresultat tyder på att en kombination av ärftliga faktorer (genavvikelser) och miljöfaktorer är avgörande. Exempel på miljöfaktorer kan vara att mamman är undernärd och/eller har brist på vissa näringsämnen.


Det är underbart att det finns människor som bryr sig och vill hjälpa andra! <3





http://www.operationsmile.se/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards